Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser er gældende for alle køb af varer og tjenesteydelser online på www.fimoshop.dk

Generelle oplysninger:
North Group ApS
CVR: 35033548
Plantagen 37
DK-8700 Horsens
Mail: info@fimoshop.dk
Tlf.: +45 93 888 930

Salg
Alle priser er i DKK og inkl. 25% moms og alle afgifter.

Når du handler på www.fimoshop.dk indgås alle aftaler på dansk. Du (Køber) skal ved hvert køb acceptere handelsbetingelserne for at handlen kan gennemføres. Du (Køber) opfordres til at læse handelsbetingelserne grundigt igennem. Når du har afgivet en ordre, modtager du en kopi af handelsbetingelserne sammen med en bekræftelse af bestillingen pr. e-mail. Købsaftaler med børn og unge under 18 år kan kun indgås af forældre eller andre, der lovligt kan handle på vegne af barnet eller den unge.

Leveringstid
Vi afsender normalt ordre indenfor 1-3 hverdage – undtaget er varer, der befinder sig på fjernlager eller der skal hentes hjem fra udlandet vil leveringstiden være ca. 2-7 hverdage. Vi oplyser indenfor 2 dage efter bestilling, leveringstiden såfremt varen ikke kan afsendes indenfor 7 hverdage. Den estimerede leveringstid gælder fra det øjeblik pakken sendes fra os, og den afhænger af valget af distributør og metode.

Fragt
Vores fragtpriser starter fra kun 39 DKK til pakkeshop. OBS! Fragtpris bliver udregnet ud fra vægt af ordrestørrelse!

Ordrer over DKK 1500 sendes fragtfrit til adresser i Danmark (undtaget Færøerne og Grønland).

Salg til udlandet
Det er kun muligt at lave ordrer pr. kreditkort fra udlandet (herunder også Grønland og Færøerne). Der tillægges ekstra porto for forsendelse til andre lande, da forsendelsesomkostninger bliver beregnet ud fra ordrens samlet vægt. Ved ordrer fra ikke EU-lande, Færøerne og Grønland fratrækkes momsen (25% af varens pris), inden vi hæver beløbet ved kreditkortbetaling.

Betalingsmuligheder

Du kan vælge at betale på følgende måder.

  • Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro (ingen kortgebyr).
  • Bankoverførsel.
  • MobilePay

Betaling med betalingskort kan ske med Dankort, Visa-Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard og Maestro. Når du har udfyldt din ordre-form, bliver du via en sikker forbindelse (SSL) sendt videre til epay, hvor du skal indtaste dit kortnummer og udløbsdato. Er du utryg ved at benytte dit kreditkort på nettet, kan du læse mere om betaling på nettet på www.forbrug.dk.

Der pålægges ikke betalingen yderligere betalingsgebyr ved brug af Dankort, Visa-Dankort, MasterCard, Visa Electron eller ved MobilePay.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken fimoshop.dk eller andre har mulighed for at læse dataene. Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra fimoshop.dk og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Reservation af beløb på betalingskort
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller 2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Bankoverførsel

Betaling via bankoverførsel, sender vi først din ordre, når betalingen er registreret på vores konto. (Har vi ikke modtaget din bankoverførsel inden 7 arbejdsdage annullerer vi din ordre i vores system) Ved betaling via bankoverførsel er du ikke dækket af indsigelsesordningen.

Vores bankoplysninger
Reg: 9211, Konto: 4580302284
Spar Nord Bank, Horsens

ViaBill
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på 39 kr.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Hos ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

Reklamation
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Bemærk at reklamationsretten kan være begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, vil reklamationen altid være rettidig.

Returnering sendes til Fimoshop.dk, North Group ApS, Plantagen 37, 8700 Horsens.

Du skal vi kontakte os på telefon +45 93 888 930 eller e-mail (info@fimoshop.dk) inden returnering foretages, for ofte kan evt. problemer løses pr. telefon. Husk at beskrive problemet, så detaljeret som muligt. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Vi fremsender på opfordring fragtlabel til returnering af defekte varer, således disse kan fremsendes uden udgift for kunden. Er reklamationen ikke berettiget vil kunden efterfølgende blive faktureret for de fragtomkostninger som fimoshop.dk har haft i forbindelse med behandling af den uberettigede reklamation.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på e-mail info@fimoshop.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du som udgangspunkt mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Del-fortrydelse er dog ikke muligt, hvis du har købt varer med mængderabat – der kan du kun fortryde hele købet på én gang. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Uafhentede / nægtede pakker
Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Såfremt du alligevel nægter at modtage din pakke eller ikke afhenter din pakke på f.eks. posthus, pakkeshop eller postboks, vil vi opkræve omkostningerne forbundet hermed. De forskellig fragtfirma har desværre et ret højt returgebyr for uafhentede / nægtede pakker. Vi vil derfor modregne minimum 89 DKK for returfragt i dit returbeløb (uafhentede pakker i udlandet vil være markant dyrere). Du skal selv betale for returfragten, når du returnerer en vare til os!

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv., samt årsag til returnering (fortrydelse, defekt, ombytning osv.).

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Varer undtaget fortrydelsesretten

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du må med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til

Fimoshop.dk
North Group ApS
Plantagen 37
8700 Horsens.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Cookies
Vi anvender cookies på www.fimoshop.dk. Du kan som køber læse mere om brugen af cookies i vores Cookiepolitik, som kan findes her: cookiepolitik

Logstatistik
Logstatistik bruges på www.fimoshop.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. Vi anvender logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Persondatapolitik
For at du kan indgå en aftale med os via www.fimoshop.dk skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Det er frivilligt, om du (køber) vil give den dataansvarlige de ønskede oplysninger i forbindelse med registreringen på fimoshop.dk og ved køb af varer/tjenesteydelser, men i så fald er den dataansvarlige berettiget til at afvise betjening af køber. Som registreret hos fimoshop.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om køber, ligesom du kan forlange, at urigtige eller vildledende oplysninger slettes, blokeres eller berigtiges. Disse rettigheder har du efter reglerne om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til den dataansvarlige via e-mail: info@fimoshop.dk

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Oplysninger afgivet til fimoshop.dk videregives eller sælges IKKE til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Personoplysningerne registreres hos North group ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på www.fimoshop.dk er webadministrator, Jonathan Rollins.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse på info@fimoshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
https://naevneneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 30/01-2024